Zespół Szkolno - Przedszkolny im. Jana Kochanowskiego w Aleksandrii

ul. Gościnna 130, 42-274 Konopiska, tel./fax 0 - 34 3283 028, email -  sp-aleksandria@o2.pl

Organ prowadzący - Gmina Konopiska


 

Strona główna
Aktualności
Galeria
O nas
Grono pedagogiczne
Samorząd szkolny
Wizytowki klas
Osiągnięcia uczniów
Zajęcia pozalekcyjne
Świetlica
Biblioteka
Pedagog
ULKS
Orlik
Prace uczniów
Publikacje
Linki
Absolwenci
Archiwum



Przedszkole
Aktualności
Galeria
Grupa młodsza
Grupa starsza
Archiwum



COMENIUS




"Być przedszkolakiem"



"Pracownie komputerowe dla szkół"



"Internetowe centrum informacji multimedialnej"



"Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy"



"Edukacyjny start
z rodzicami"



"Aktywny uczeń"


 


"TO JEST GIMNAZJUM"



"Młodzi Nadzieją Konopisk"




WOŚP -
RATUJEMY I UCZYMY RATOWAĆ





Matematyka



Język angielski


Język niemiecki


 


             JĘZYK ANGIELSKI     
NEWS


News | Links | Film reviews | Presentations | Tests | Humor


Rok szkolny 2013/2014


WYNIKI KONKURSU „I AM A CHAMPION”

PSEUDONIM LISTOPAD GRUDZIEŃ/STYCZEŃ SUMA LUTY MARZEC KWIECIEŃ SUMA
KOSZAŁEK OPAŁEK 50 50 100 49 49 50 248
MAT115 47 47 94 42 48 49 233
ANDZIA 42 26 68 16 29 - 113
AGA 47 - 47 32 - - 79
HEROES 28 - 28 - - - 28
DAMIAN10901 50 - 50 48 48 50 196
HEDWIGA - 27 27 34 - - 61
ECHELON - 35 35 - - - 35
MARIUSZ - - - 47 - - 47
JANUSZ - - - 29 43 - 72
ANDRZEJ - - - 21 - - 21
JULKA16 - - - 19 48 48 115
DŻASTA - - - 49 42 - 85
GAŁA - - - 44 41 - 85

WYNIKI CAŁOROCZNEGO KONKURSU Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO PT. „I AM THE CHAMPION”

         Z  największą przyjemnością ogłaszamy wyniki konkursu z języka angielskiego “I am the champion”,  przeznaczonego dla uczniów gimnazjum.

Uczniowie co miesiąc rozwiązywali zadania leksykalno – gramatyczne, publikowane na szkolnej stronie internetowej. Autorzy rozwiązań, ukryci pod pseudonimami,  mogli śledzić comiesięczne wyniki  zmagań swoich i kolegów.

Głęboko wierzymy, że ich trud i zaangażowanie zaowocują w przyszłości lepszą znajomością języka, co zweryfikuje kolejny egzamin gimnazjalny.

Wyniki konkursu  jednoznacznie wskazują, że

I miejsce zajął Bartłomiej Franczak – klasa I

II miejsce zajął Mateusz Kregulewski – klasa I

III miejsce zajął Damian Budzik – klasa II

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów oraz niesłabnącej motywacji w zdobywaniu wiedzy.

                                                                           Joanna Lewandowska


 


MIKOŁAJKOWE RADOŚCI 

                Czekając na Mikołaja, uczniowie klas IV oraz VI postanowili przygotować Jego portrety. Przy dźwiękach muzyki składali papier metodą orgiami, łączyli poszczególne elementy, ozdabiali rysując spirale, które w efekcie końcowym złożyły się na bujną brodę Świętego. Powstałe portrety umieszczone zostały na ozdobionym prezentami papierze i wyeksponowane na widok publiczny, by ktokolwiek zobaczy postać podobną do zamieszczonej, był przygotowany na niezliczone prezenty i rózgę. 

Joanna Lewandowska


LIMERICKS

        Uczniowie klasy I gimnazjum postanowili pobawić się słowem w języku angielskim i pokusili się o ułożenie limeryków. 
Limeryk
to  żartobliwy wiersz, oparty na groteskowym, absurdalnym dowcipie, mający charakter igraszki słownej, wiążący się zwykle z jakimś nazwiskiem lub nazwą miejscowości.

Zapraszamy Was na angielską ucztę słowną w wykonaniu uczniów klasy I gimnazjum.

 

There was a man called Clark,

Who liked swimming with a shark.

One night he swam in the ocean

And he found some magic potion

And now he can light in the dark.

                                                           by Bartłomiej Franczak

 

There was a plumber from Rome

Who got a letter from home.

But when he got back

With a toy in his sack

His home looked like a dome.

                                              by Szymon Ból

 

There are three beautiful girls

Because they eat a lot of pears

But there aren’t any handsome boys

And they always play with toys

So on girls’ cheeks are sad tears.

                                              by Anna Bissinger

 

Once lived a singer from Wales

Who sang about dogs and their tails

But when he once got bitten

He bought himself a kitten

And he stopped singing wagging dogs’ tails.

                                              by Mateusz Kregulewski

  

There is a clown

He lives in the town.

His city is great.

The clown is late.

He has got a crown.

                                              by Jakub Ledwoń

 

A big man lives in a big house

He’s afraid of a little mouse.

When the mouse appears

He has on his face tears

And covers it with a blouse.

                                              by Izabela Foltyńska

 

There is a red car called Ferrari

Which is created in Italy.

It drives fast and furious

So we can see it in the cinema

When it is blinking in the camera.

                                              by Dawid Gałuszka

 

 There is a red car called Ferrari

Which is created in Italy.

We can see it on the roads

When it sparkles in the light

But only in the night.

                                              by Dawid Gałuszka

 

 There is a red car called Ferrari

Which is created in Italy.

We can see it on the roads

Where it is drifting through the goal

Then it is showing a real soul.

                                                       by Dawid Gałuszka

 

 On the sun lives one girl.

Her name is Will.

She thinks she is killed

And married with a bean.

But this is her dream.       

                                                        by Zuzanna Kuliberda

 

 On this world lives one girl.

Her name is Will.

She loves a big bear.

And she wants to get married him

But the bear doesn’t love her.

                                                       by Zuzanna Kuliberda

 


KONKURS Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO „I AM A CHAMPION” – XII 2013


KONKURS NA MISTRZA LITEROWANIA PO ANGIELSKU ROZSTRZYGNIĘTY!

W dniach 30-31.10.2013 został rozstrzygnięty konkurs na MISTRZA LITEROWANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM.  
W klasie III
aż cztery osoby stanęły na podium z certyfikatem potwierdzającym ich umiejętności oraz nagrodą. Wśród nagrodzonych są:

I miejsce: Martyna Gałuszka i Miłosz Jamroziński
II miejsce: Bartosz Sitek
III miejsce: Adam Nowak

W klasie IV najlepsi z najlepszych, to:
I miejsce: Łucja Banaszewska
II miejsce: Bartosz Kosmala
III miejsce: Kamil Wolski

 Zwycięzcom gratulujemy umiejętności literowania i życzymy dalszych sukcesów w nauce języka angielskiego.

Joanna Lewandowska


REGULAMIN KONKURSU Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO „I AM A CHAMPION”

KONKURS Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO „I AM A CHAMPION” – XI 2013


HEALTHY AND UNHEALTHY FOOD

            Klasa V, ucząc się o zdrowym i niezdrowym jedzeniu, piramidzie żywieniowej i zdrowym stylu życia, pracowała nad projektami „Healthy and unhealthy food” oraz „Food pyramid”. Uczniowie starali się podzielić produkty spożywcze w zależności od ich wartości odżywczych oraz przydzielić je do odpowiedniej rubryki w piramidzie żywieniowej. Okazało się, że ich wybory nie zawsze były trafne. No cóż, to, co smaczne, nie zawsze (zazwyczaj rzadko) bywa zdrowe i wartościowe. Warto uświadamiać dzieci, co jedzą, co jeść powinny, a czego powinny zdecydowanie unikać. Bo czym skorupka za młodu nasiąknie…

Joanna Lewandowska


Rok szkolny 2011/2012


 

Easter lesson

 

 

 


 



 

I Międzyszkolny Konkurs na Esej w Języku Angielskim

        Uczennica klasy III gimnazjum - Gabriela Bissinger - zajęła III miejsce w organizowanym przez lingwistów z Liceum Akademickiego Akademii Polonijnej w Częstochowie, Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. S. Żeromskiego w Częstochowie oraz Akademii Polonijnej w Częstochowie  w I -szym Międzyszkolnym Konkursie na Esej w Języku Angielskim. Konkurs skierowany był do uczniów szkół gimnazjalnych i licealnych z Częstochowy oraz Powiatu Częstochowa. Dojrzałość wypowiedzi Gabrysi, jej umiejętności językowe oraz styl pracy nt."My favourite teacher "or "My role-model in life" zostały docenione i zaowocowały III miejscem. Czytając pracę laureatki, sami możecie przekonać się, czym zachwyciła komisję. Esej dostępny w zakładce "Prace uczniów".
        Gratulujemy laureatce, życząc jednocześnie dalszych sukcesów lingwistycznych oraz radości z obcowania z językiem angielskim na tak wysokim poziomie.

 

Joanna Lewandowska


 


 


        Sukcesem dla naszych uczniów zakończył się organizowany w Konopiskach I GMINNY KONKURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA KLAS I-III. Uplasowali się oni na wysokich miejscach.

W kategorii klas I Aleksandra Spyra zajęła II miejsce.
W kategorii klas II Aleksandra Nocoń zajęła I miejsce.
W kategorii klas III Wiktoria Nocoń zajęła III miejsce.
Wierzymy, że sukces pomoże im uwierzyć we własne możliwości, a język angielski będzie ich wielką pasją. Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i życzymy wielu sukcesów w kolejnych edycjach konkursu.

Joanna Lewandowska
 


KONKURS LITEROWANIA PO ANGIELSKU ROZSTRZYGNIĘTY
 
W kolejnej edycji KONKURSU LITEROWANIA PO ANGIELSKU wyłoniono mistrzów, którzy robią to bezbłędnie. W rywalizacji wzięli udział uczniowie klas III, IV oraz V. Oto najlepsi z najlepszych:
 
KLASA III:
1. Natalia Błaszczyk i Zuzanna Sarnowska
2. Wiktoria Nocoń
3. Jakub Zaremba
 
KLASA IV:
1. Daria Kozak, Oliwia Chłąd, Piotr Pąchała oraz Dawid Kosmala
 
KLASA V:
1. Anna Bissinger, Bartłomiej Franczak oraz Dawid Gałuszka
2. Mateusz Kregulewski i Szymon Ból
3. Izabela Foltyńska
 
Zwycięzcy otrzymali drobne nagrody, ale radość z wygranej - bezcenna.
Joanna Lewandowska
 

FRUIT SALAD AND TASTY SANDWICHES
 
        Okazuje się, że języka angielskiego można się też uczyć tak, czyli wspólnie przygotowując smaczne i pożywne potrawy. Ale żeby nie było tak łatwo, najpierw musieliśmy opanować niekończącą się listę słówek i wyrażeń ściśle połączonych z tematem, tzn FOOD AND DRINKS. Kolejnym etapem była lista składników,niezbędnych do przygotowania pożywnych kanapek (dzieło młodych kucharzy) oraz wyśmienitej sałatki owocowej z kleksem bitej śmietany i sosem tiramisu (popis kulinarny żeńskiej części klasy V). Spędziliśmy urocze 2 godziny, przygotowując i spożywając wytwory naszych rąk. Dumni z efektu końcowego, poczęstowaliśmy naszymi kolorowymi kanapkami i przepyszną sałatką dyrekcję, grono pedagogiczne oraz kolegów z innych klas. Teraz bez trudu możemy je przygotowywać w domu naszym rodzicom i rodzeństwu. Tylko spójrzcie na te zdjęcia.... Mniam mniam
Joanna Lewandowska, klasa V
 

Rok szkolny 2010/2011

 


I Powiatowy Konkurs Języka Angielskiego


        W pierwszej edycji Powiatowego Konkursu Języka Angielskiego naszą szkołę godnie reprezentowały uczennice:
1. Aleksandra Płysa – kl. III g
2. Karolina Wilk – kl. III g
3. Gabriela Bissinger – kl. II g

        Udział w konkursie wzięli najlepsi uczniowie z terenu powiatu, a zmierzyli się z testem leksykalno – gramatycznym oraz zadaniami sprawdzającymi umiejętność pracy z tekstem słuchanym i czytanym. Gratulujemy dobrych wyników i wiedzy!

Joanna Lewandowska

 


WIELKI SUKCES UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ W VIII GMINNYM KONKURSIE JĘZYKA ANGIELSKIEGO

          Kolejna edycja Gminnego Konkursu Języka Angielskiego za nami.  Konkurs miał miejsce w Szkole Podstawowej w Korzonku, a przeznaczony był dla uczniów szkół podstawowych z terenu naszej gminy. I tu bezkonkurencyjni okazali się uczniowie naszej szkoły, zdobywając trzy najwyższe lokaty. Godnymi reprezentantami naszej placówki byli: Arkadiusz Zaremba, Paweł Czernia oraz Magdalena Wilk. Wszyscy są uczniami klasy VI. Wynik został rozstrzygnięty dopiero w dogrywce, gdyż cała trójka uczniów z Aleksandrii zdobyła najwyższą (i jednocześnie identyczną) liczbę punktów.  
                Z ogromną przyjemnością ogłaszamy, iż :
ARKADIUSZ ZAREMBA zajął I miejsce, wygrywając, oprócz słownika i fiszek do nauki języka angielskiego w wersji elektronicznej, również KURS JĘZYKOWY W SZKOLE JĘZYKÓW OBCYCH „EMPIK”,
PAWEŁ CZERNIA zajął II miejsce, a nagrodą za jego staranne przygotowanie i imponującą wiedzę były dwa słowniki i fiszki do nauki języka w wersji elektronicznej,
MAGDALENA WILK zajęła III miejsce i w nagrodę otrzymała słownik języka angielskiego oraz książkę w języku angielskim.

            Zwycięzcom serdecznie gratulujemy i cieszymy się z ich sukcesów. Głęboko wierzymy, że ten imponujący wynik zmobilizuje ich (i ich kolegów) do dalszej pracy i pozwoli im cieszyć się tym, co już osiągnęli.

Joanna Lewandowska

       


MISTRZ  LITEROWANIA  PO ANGIELSKU  WYŁONIONY!

W ukończonym w ubiegłym tygodniu konkursie na MISTRZA LITEROWANIA PO ANGIELSKU wyłoniono zwycięzców.

 

Bezkonkurencyjni w kl. III okazali się Piotr Pąchała i Dawid Kosmala, którzy zajęli I miejsce. Tuż za nimi uplasowali się Daria Kozak i Mateusz Kocik.

Mistrzowie literowania w kl. IV, to

I miejsce:
Izabela Foltyńska

Arkadiusz Szczurek
Jakub Ledwoń
II miejsce:

Mateusz Kregulewski
Zuzanna Kuliberda
Szymon Ból
Dawid Gałuszka

III miejsce:

Bartłomiej Franczak

Wszyscy uczestnicy konkursu zostali nagrodzeni upominkami, a najlepsi nagrodami. Świadomość bycia najlepszym – bezcenna.

Congratulations!!!


NIETYPOWA LEKCJA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KL. V 

            Czy języka angielskiego można się uczyć inaczej niż tylko z podręcznika? Można i zapewniam, że jest to sposób nie mniej efektywny, a z pewnością dużo bardziej atrakcyjny. Choć, tak jak do każdego projektu, należy się starannie przygotować. Była to praca wieloetapowa, ale efekt końcowy wart był tylu zabiegów. Pierwszy etap to zapoznanie z nowym słownictwem; nowe zwroty i wyrażenia niezbędne przy pracy. Potem klasa podzieliła się na dwa zespoły, z których każdy otrzymał listę produktów potrzebnych do przygotowania potraw. Grupa chłopców miała zgromadzić produkty do przygotowania „Funny sandwiches”, a dziewczynki skupiły się na przygotowaniach do „Tasty salad”. Ważnym zadaniem okazał się podział obowiązków przy pracy. Ale nie każdy może być kierownikiem (jak w życiu). A najistotniejszy był oczywiście finał, czyli degustacja przygotowanych potraw i poczęstunek. Jeszcze nigdy klasa V nie odczuła, że ma aż tylu przyjaciół. Każdy chciał spróbować i wydać werdykt oraz  sprawdzić, czy to jest aż tak dobre, na jakie wygląda. Ale musicie nam uwierzyć na słowo – to było „FUNNY AND TASTY”. Nietypowa była też praca domowa – zrobić rodzicom niedzielne śniadanie do łóżka. Ciekawe, jak wyszło? I ile palców zostało? J

Joanna Lewandowska


Rok szkolny 2009/2010

 

NORWIDOWSKI KONKURS KRASOMÓWCZY W JĘZYKU ANGIELSKIM
 

            26 maja 2010 roku w Liceum im. Norwida w Częstochowie odbył się drugi już NORWIDOWSKI KONKURS KRASOMÓWCZY W JĘZYKU ANGIELSKIM, w którym uczestniczyli uczniowie naszego gimnazjum. Dzkołę nasza godnie reprezentowali: Marta Ociepa i Sebastian Lelit z kl. III oraz Karolina Nierobiś z kl. II. Efektem ich zmagań było zdobycie wyróżnienia w drugim etapie konkursu [przez Karolinę i Sebastiana. Pełni podziwu dla ich umiejętności krasomówczych w języku angielskim oraz odwagi w pokonywaniu lęku przed publicznym wygłaszaniem własnych przekonań w języku angielskim, składamy im gratulacje i cieszymy się z ich sukcesów.

Joanna Lewandowska

 

II Powiatowy Konkurs Europejsko - Lingwistyczny w Konopiskach

   

            Miło jest nam poinformować, że zespół składający się z 3 uczennic naszego gimnazjum - Martyny Wręczyckiej z kl. III, Karoliny Wilk oraz Aleksandry Płysy z kl. II - zdobył I miejsce w II Powiatowym Konkursie Europejsko - Lingwistycznym w Konopiskach. Celem konkursu było propagowanie wiedzy o Unii Europejskiej oraz nauka kulturoznawstwa krajów anglo- i niemieckojęzycznych. Duże wrażenie zrobiła prezentacja multimedialna pt. "Wielka Brytania w moich oczach" przygotowana przez Martynę. Następnie zespoły rozwiązywały test na temat znajomości zagadnień związanych z Unią Europejską oraz test w językach angielskim i niemieckim. Efekt walki jest znakomity. Słowa pochwały dla uczennic. Z dumą przedstawiamy Państwu prezentację Martyny, a dziewczynom życzymy kolejnych sukcesów.

Wielka Brytania w moich oczach

Joanna Lewandowska


Marta's diary

Monday                                                                                                                                                1st March

                The second semester has started today. It is the last class of the middle school, so I must study all the time. It is horrible! For example, today I‘ve got a maths test, an oral answer from history, a paper from geography and a set text from Polish. Yesterday I was learning to one a.m. and now I know absolutely nothing about this. How could I do this?! Anyway, I have two weeks to read “Romeo and Juliet” of William Shakespeare. One problem - it is a  fat book! The only positive thing is the plot is about beautiful  love. I like books like this because I always dream about a handsome prince on a white horse. He will arrive and take me to a huge castle in a wood. I know, it is a little bit childish but very pleasant, like a different world. World without problems, tears and sadness. It’s so ideal, but it’s only a wish.  Coming to our " kind bad world", I must take a few photos on our art class. It isn’t very bad and pitiless, because this kind of activities I like very much. I always take photos on my friend's birthday and they are always hellish funny. I can’t forget about “Romeo and Juliet”… I can't wait for this book! I have to read it, now!

Friday                                                                                                                                                  13thMarch

                This book is so stunning! I was crying like a little child, when I read it. In the end of the book, a pair in love killed themselves, because their life is going to be meaningless without each other. So beautiful, but extremely sad. Today I have been to one of the four high schools I want to attend. These schools are the best (for me) high schools in my environment. This year  I must  choose one of them and in September learn in it. The first school I think about is William Shakespeare High School. I’m interested in it because of a giant building, a good access, a high level of education, nice teachers and warm atmosphere. Everything is cool but I have one doubt. I want to go to a humanist class but in this school humanist class is with German or with extended art. I hate German very much, but I like art so… What’s the problem?! Unfortunately, I can’t draw and I scare about this “ extended”.  Maybe, when I draw all the time, I will finally learn this but now… I have a big misgiving. Likely, I have my  “big four” of schools and I will visit the next one next week. Overlooking  school’s  topic, I was invited to my friend’s birthday. It is going to be a big and great party, but I’m nervous. Some unknown people were asked, too. I’m  always scared, when I get know a new person.  I don`t know why… It`s Adrienne’s birthday and I have a gift for her. I have looked for it for a  long time but I have it! I am very proud of myself. This special thing is a big clock which looks like a huge, black old record. It is an ideal gift for her because Adrienne is interested in music. She plays the guitar and the piano  and (in my opinion) she is amazing. Oh, she is ringing  me right now!

Wednesday                                                                                                                                         24thMarch

I’m feeling spring in the air! The sun is shining on my back and plants are becoming green. “What a wonderful world?” as Lois Armstrong sang. I’m listening this song right now and it is so magical. It is an old song, but when I hear it, I remember my childhood, when I was playing happily in the sandbox. When was it? Ages ago! Once I have played with my dolls and now I have to face up a serious dilemma - a choice of school. Just a few days ago I was in the next high school of my "Big Four" - Ernest Hemingway High School. I liked it and it made me a good impression. This school has too high a level of learning for me. Although I am one of the best students, am I good enough to attend there? Yesterday I was in a high school, which made a huge impression on me, maybe even bigger than Shakespeare’s school. This is a high school named  Stephen King. The school is in the center of the town, a huge building, a good level of education. The only drawback of this school is oppressive atmosphere. So far, Shakespeare school and King School are at the top of my list. Apart from the school, I was on the Adrienne’s birthday party. It wasn't as bad as I thought. She has a lot of cool friends, also from our school. A few of them even from high school. Thus I’ve got know more of the high schools than during the “Open Days”. Although each of the guests had their own opinions about the school, I learned many ratings that will certainly help me. I’ve got confused. What to choose? What to do? I’m completely muddled! And a little sleep until noon. And the exam is coming... I have to survive!               

Tuesday                                                                                                                                            12thApril

                Easter has passed imperceptibly quickly. I remember, after the Christmas break we have changed the date of some tests, and now I have to learn for them. This month is the worst. Final preparations for the exam. Not to mention the choice of the school. In a month I will have to submit documents, and as a consequence, to choose the school! That’s besides the point, how can I learn when the weather outside the window is so pretty! The bike begs to ride on it, and the sun through the window calls out for a walk! But I have to be hard. Evenings are so warm and sitting by the fire is amazing. Well, how can I learn when there are bonfires, birthday parties and so on? Many other activities are more attractive than assimilating knowledge. The only thing that sustains me in the spirit of science is that the final test is in two weeks. Will I have to part with my schoolmates for  ever? And the worst is that now time runs horrible fast ...

Saturday                                                                                                                                            24thApril

                Oh my God! This is the last weekend before the final exams. Soon I will free myself from the books to go out for a walk and enter the "important" day here. I’m terribly afraid! And what about if something goes wrong? Martha, are you confused? But it may somehow decided about my future! I‘m repeating everything and those things I don't know yet. I'm  writing on the paper. But I should know it all! Yes, I know, I panic but it is very important for me,  and if I already know everything I need, but  I’m paralysed? It’s going to be dreadful! I'm so afraid, although my previous tests went well. I hope I’m well prepared and I’m strong enough! Everything will be fine! How  would I be happy! But such miracles happen only in fairy tales ... This weekend there are no parties. Everyone repeats everything for the test once again. A clock is ticking and the big day is approaching inexorably!

Sunday                                                                                                                                            25thApril

                Today I’ve got up very early and right away to books to read everything I didn’t repeat so far. It isn’t too much, but it's always the issue that may appear on the exam. Polish, history and art - these subjects I’m going to write on Tuesday. This part isn’t so difficult for me. Only work with text, so information is contained in there.  Before the second part until I tremble with fear. Chemistry, physics, mathematics, biology and geography. The last two subject are okay, but the rest... Chemistry is a black magic for me, on physics we need to know all the models, and in mathematics one mistake spoils the whole work. There is a third part of the tests - English. It doesn’t cause me such a fright.  I'm so glad, I will write it a little less nervous and paralysed by stress. Today I want to repeat everything that I do not know yet, and tomorrow to rest, relax ... I also collect a lucky things that I hope to fulfill the role during the tests. I have a lucky mascot, a lucky bracelet which I always wear on my wrist, a lucky pendant that I’ve got from my cousin and a wrist strap with some cords that my friend made specifically for me. Of course, I still hope that April 27th will be a lucky day for me! The only thing I was missing is a happy pen, but that somehow I can manage. Borrow from someone! I’ve heard that it brings a good luck! Let's hope that everything will be fine. Sometimes I feel that I am just so scaremonger, but then I call my friend and ask: "I’m also so terribly afraid and you have the feeling that you forgot the everything?". Together always briskly. Just think that in September each of us has to go in another direction, to another school... When I think about this, I want to cry! Well, that’s the end of these complaints! I'm going back to study! Hold on, my dear Diary!


WARSAW AMERICAN SCHOOL


Rok szkolny 2008/2009


MISTRZ LITEROWANIA PO ANGIELSKU 

            W ciągu ostatnich dni w klasach III – V odbył się konkurs „Mistrz literowania po angielsku”, w wyniku którego wyłoniliśmy zwycięzców w poszczególnych klasach.

Klasa III:

I. Izabela Foltyńska
II. Mateusz Kregulewski
III. Wiktoria Dzianok
IV.
Arkadiusz Szczurek

Klasa IV:

I.  Mateusz Zielonka
II.  Bartłomiej Dulski
III.
Hubert Łukasiewicz

Klasa V: (trzy równorzędne miejsca)

I. Magdalena Wilk
   Paweł Czernia
   Adrian Prokopowicz

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom, którzy nie mają żadnych problemów z literowaniem po angielsku, a ich wysiłek został nagrodzony drobnymi upominkami.

CONGRATULATIONS!

WELL DONE!

 


I GMINNY KONKURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA GIMNAZJUM 

                Czworo uczniów naszego gimnazjum reprezentowało szkołę, biorąc udział w I Gminnym Konkursie Języka Angielskiego dla szkół gimnazjalnych z terenu naszej gminy. Uczniowie kl. III gimnazjum: Martyna Wręczycka, Klaudia Nowak, Przemysław Poks oraz Sebastian Lelit dołożyli wszelkich starań, by wypaść jak najlepiej. Najwyższy wynik w teście wyboru osiągnął Sebastian Lelit, zajmując IV miejsce. Serdeczne gratulacje!

Joanna Lewandowska


 

 

VII Gminny Konkurs Języka Angielskiego

                W zakończonym w ubiegłym tygodniu konkursie języka angielskiego naszą szkołę reprezentowali uczniowie kl. VI - Kinga Ociepa i Mateusz Maruszczyk. Mateusz uplasował się na III miejscu, zdobywając, oprócz pamiątkowego dyplomu, słownik jęz. angielskiego, książkę anglojęzyczną oraz krótkie repetytorium gramatyczne, by nadal zgłębiać tajniki tego języka. Obojgu uczestnikom gratulujemy i życzymy dalszych lingwistycznych sukcesów.

Joanna Lewandowska

 

 


WARSAW AMERICAN SCHOOL

                Właśnie zakończyło się jesienne spotkanie nauczycieli języka angielskiego z kadrą Warsaw American School w Konstancinie. Szkoła, w skład której wchodzą przedszkole, szkoła podstawowa, gimnazjum i liceum, otworzyła przed nami (grupa 13 nauczycieli z całej Polski) swe podwoje, abyśmy mogli zapoznać się z jej funkcjonowaniem, sposobem prowadzenia zajęć (wszystkie w języku angielskim) oraz obszernym zasobem bibliotecznym. Dzięki uprzejmości nauczycieli tamtejszej szkoły, gościliśmy w ich domach, mieliśmy możliwość konwersowania z native speakers oraz bliższego ich poznania. Spotkanie było doskonałą okazją do „podglądania” ich podczas pracy i czerpania z ich doświadczeń. Było to też możliwe dzięki inicjatorkom spotkań – Radzie Polek, które z zapałem i bezinteresownie od kilku już lat organizują owe spotkania „polsko – amerykańskie”. Kolejne spotkanie z kadrą Warsaw American School wiosną 2010 roku.

Joanna Lewandowska


 

Międzynarodowy Konkurs Języka Angielskiego Oxford 2009 XIII Edycja - WYNIKI

Adrian Prokopowicz kl. IV - 96p/100p - laureat I stopnia
Paweł Czernia kl. IV - 88p - laureat III stopnia

Arkadiusz Zaremba kl. IV - 80p - laureat V stopnia



 

       WYRÓŻNIENIE W NORWIDOWSKIM KONKURSIE KRASOMÓWCZYM W JĘZYKU ANGIELSKIM

        Klaudyna Poks – uczennica klasy III gimnazjum - reprezentowała szkołę w Norwidowskim Konkursie Krasomówczym w Języku Angielskim (28.04.2009). Klaudyna, po zaprezentowaniu komisji swoich poglądów na temat bycia nastolatkiem, dostała się do drugiego etapu, podczas którego wypowiedziała się na wylosowany temat. Jej zdolności krasomówcze zaowocowały wyróżnieniem.

     Serdecznie gratulujemy sukcesu i ogromnej odwagi!
  

 


 

Being a teenager is a difficult time.

        Personally I think that being a teenager is quite a difficult time for most of us. It’s the time when young people are on the threshold of adulthood. They experience a feeling of joy and fascination, first love and first breakdown. They meet new people, go to new schools and start their first job. What is more, their behavior and characters are changing all the time. They become moody and oversensitive. Apart from that, on the one hand they seem to be mature and responsible and on the other hand they love being carefree and party until they drop.

        Many young people are rebellious and short-tempered. They often argue with their relatives. There are lot of reasons for quarrels between generations, such as: dressing style, housework, grades, friends, hairstyles and so on. Their eccentric hairdo or ragged jeans can be their identification signs and the way how to express their belonging to the particular groups. For many young people in search of an identity it’s very significant to belong to a peer-group with which they can share their interests, views and spend their leisure time. Additionally, a strong need of acceptance makes them look for the confirmation of their value. They make a lot of new friends but very often are gravely disappointed. According to an old saying “A friend in need is a friend indeed” everybody needs close friends but thin-skinned young people especially.

        Sometimes when children can’t communicate well with their parents, when they aren’t able to come up to their expectations they run away from home or commit crime. Teenagers are very susceptible to suggestions of their friends and sometimes they start to do harmful things like drinking alcohol, smoking cigarettes or taking drugs. At first they think that drugs will help them to forget about their problems but it’s only an illusion. In addition, lots of young people are withdrawn and they feel rejected because they can’t make friends in their new school and they’re unhappy in love. Some of them start to harm their body because they want to express their pain or what is worse commit suicide. Unfortunately, some of them succeed it. In my opinion early youth is the most challenging time in our live. We must face-up to many problems and dilemmas and decide how to plan our future. But real life can destroy our plans, can be unexpected and suprising. It’s the time when everyone must become individual and find his own way.

        In conclusion, my impression is that we should act sensible but enjoy every minute of our life. It’s full of wonder and this fact makes it amazing.
        As far as I’m concered, I strongly belive that we can live through this harsh time with adults’ help and thanks to their discreet support.

Klaudyna Poks kl. III gimnazjum


Międzynarodowy Konkurs Języka Angielskiego Oxford 2009

Za nami kolejna już edycja konkursu, przeznaczonego dla uczniów klas IV - III gimnazjum. Uczniowie naszej szkoły kolejny raz skorzystali z okazji sprawdzenia swych umiejętności językowych. Walczyli o cenne nagrody, ale tego, kto zwyciężył, dowiemy się za kilka tygodni. Za wszystkich uczestników konkursu trzymamy kciuki.

Joanna Lewandowska



Wyniki konkursu z języka angielskiego "Test OXFORD Plus XII EDYCJA":



Arkadiusz Zaremba kl. IV - 100p/100p - laureat I stopnia z wyróżnieniem

Paweł Czernia kl. IV - 96p
Emilia Jagusiak kl. VI - 88p
Dawid Bucki kl. IV - 80 p
Mateusz Maruszczyk kl. V - 80p
Gabriela Bissinger kl. VI - 80p
Dajana Góra kl. VI - 80p


VI GMINNY KONKURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO

            15. 01. 2009 roku w Konopiskach odbył się VI Gminny Konkurs Języka Angielskiego dla uczniów szkół podstawowych z naszej gminy. Naszą szkołę godnie reprezentowali uczniowie kl. VI – Olga Solecka i Damian Kozieł. Efektem zmagań było zajęcie II miejsca przez Olę i IV przez Damiana. Ola, oprócz ogromnej satysfakcji, zdobyła też słownik języka angielskiego, co z pewnością przyczyni się do zgłębiania przez nią tajników tego języka i samodoskonalenia.
Życzymy więc wytrwałości w szlifowaniu języka angielskiego i radości z posługiwania się nim. Gratulacje dla wszystkich zwycięzców. 

      


Międzynarodowy Konkurs Języka Angielskiego Oxford 2008

        31 października uczniowie naszej szkoły, począwszy od kl. IV, a na III gimnazjum kończąc, próbowali swych sił, rozwiązując testy języka angielskiego, podzielone na kategorie wiekowe. Jak im poszło, wkrótce się okaże. Kto był najlepszy? Kto zrobił najmniej błędów? A było o co walczyć – wśród nagród: iPOD, aparat cyfrowy, zestaw kina domowego, notebook, album sławnych malarzy, a dla każdego uczestnika nagroda gwarantowana, czyli zegarek.
        Z niecierpliwością czekamy na rozstrzygnięcie konkursu.
                                                                                          

 


Stronę redaguje mgr Joanna Lewandowska


Patron szkoły
Hymn szkoły
Historia szkoły
Dokumenty szkolne
Plan lekcji
Sprawdzian kl. VI
Egzamin gimnazjalny


DZWONKI

1.     8.10 - 8.55
2.     9.00 - 9.45
3.   9.55 - 10.40
4. 10.50 - 11.35
5. 11.50 - 12.35
6. 12.45 - 13.30
7. 13.40 - 14.25
8. 14.30 - 15.15


Projekt edukacyjny
w gimnazjum - tematy



Nr konta
Rady Rodziców
89 8273 0006 2001
0000 1238 0001


Nr konta do wpłat 
za żywienie
41 8273 0006 2000
0015 2422 0005


Lektury w gimnazjum

Lektury w szkole podstawowej:
stara podstawa programowa
nowa podstawa programowa


Wykaz podręczników
na rok szkolny 2014/2015


Mapa przejazdu autobusu szkolnego od
3 lutego 2014r.

7.45 - odjazd autobusu
z nauczycielem spod szkoły
w kierunku ul. Sosnowej

15.30 - odjazd autobusu
z nauczycielem spod szkoły w kierunku ul. Sosnowej





Prymusi szkoły



We invite you to read about our school!


Wir begrüßen auf unserer Seite ! 



Uczniowie naszej szkoły pomagają niechcianym dzieciom


Nr konta
"POMOC DLA IOP"




Apel o pomoc dla Wiktorii



EKO - KĄCIK


Advertisement